Officiellt : 2013/2014 Nissan GT-R Uppdateringar

Ja då var det dags igen (Det känns som jag ALLTID börjar med den meningen när det ska skrivas om R35 GT-R)

Världens mest älskade och uppdaterade bil.

Denna gången är det dock kanske inga JÄTTESTORA uppdateringar..
Inte såpass att nuvarande GT-R ägare behöver gråta blod och pengar iallafall och ligga sömnlösa om nätterna med ångest över att dom äger en gammal och mycket sämre version.

Motor

* Bättre spridare som ska ha bättre kontroll över soppaflöder på mitt och toppregistret.

* Ny dumventil

* Bättre oljepanna med förmodligen ”väggar” som ska hålla oljetrycket stabilare vid aktiv körning.
Ja ni bilbyggare ved vad jag menar.. Jag hittar inte dom svenska orden för det bara.

Chassi

* Uppdaterade stötdämpare för att flytta tungpunkten av bilen mer centrerat och lägre
(Jag trodde faktiskt dom förra var så bra dom kunde bli på en fabriksbil)

* Nya bultar som dämparna sitter fast i.
Med dessa så ska du kunna ställa en dämparna mer exakt.

* Drivaxlarna ska palla mer aktiv körning

Official 2013 2014 Nissan GT-R 01
Official 2013 2014 Nissan GT-R

Utseendet..

Inget tror jag? 

Allt detta har resulterat i

0-100 = 2.7 sek.. 0.1 sek snabbare än tidigare

Snabbaste varv på Nurgburgring = 7:18.
Tidigare bästa tid med en OEM R35 var 7:21

För att ni ska förstå hur imponerande en varvtid på 7:18 är så kan jag visa en annan bil som satt precis samma varvtid

 

Detta är som ni alla vet en Porsche 911 GT2-RS

Med sina 620hk och med ett pris på minst 2 miljoner kronor så är detta den vassaste 911 du kan köpa ifrån Porsche.

Eller kunde.. Alla 500 ex såldes slut väldigt snabbt.

Så.. Nissan R35 GT-R gick alltså från att vara en prisvärd 911 Turbo killer.
Till en prisvärd 911 GT2-RS killer…

 Och denna titeln kommer Nissan få hålla i ett par år tror jag eftersom jag tvivlar på att 991 Turbo kommer vara snabbare än GT2-RS.
Och jag tror det dröjer ca 2 år innan nya Corvette kommer med överladd.

***** UPDATE!!!!*****

Jag var tydligen dåligt påläst och missade/ignorerade att nämna den VÄLDIGT viktiga inredningen. 

 Den porriga inredningen är huvudsaken till att den kapat 4 sekunder på ringen

 

(Visited 57 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

5 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Shervin

Du missade en liten grej. Det kommer finnas en ny special interiör som extrautrustning, Amber Red tror jag att de kallar den. En mycket viktig sak eftersom GTR interiören ses som tråkig av många.

Kolla på fler sidor än GTSPIRIT när du lägger ut inlägg som denn 😉

SIR_Pierre

40 inlägg om dagen, jag håller mej kort

Shervin

Förstår dig.

Niklas K

Men inte tror du väl en corvette ska bli värst på ringen? 😉
Då river dom nog banan. 🙂

SIR_Pierre

Under ett litet tag kommer den nog att hålla titeln. Dagens ZR1 har väl en tid på runt 7:20. Så en modernare och uppdaterad sådan borde absolut kunna kapa 2 sekunder

5
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x