** Ja det vore ju en besvikelse om den senaste och bästa Aston Martin inte var den bästa brittiska GT bilen hittills.
Och vad har britterna mer idag? En stor Bentley och en McLaren som påstås vara en GT bil.
Så nej, det är bara upp till Aston Martin att hålla i den flaggan.
Grejen är bara att Aston Martin har gått från att vara en dubbelt så dyr Maserati utmanare till att vara en Ferrari utmanare, och jag tror att de tar den matchen rätt bra med.
** Jag tycker verkligen om bilen, jag ser den som en av drömbilarna på listan just nu.
Men jag tror tyvärr att jag inte hade blivit överraskande imponerad av den..
Det var längesen jag blev det av en ny bil rent allmänt.
Och jag försöker att inte mena något negativt med det, utan mer att jag förväntar mig väldigt mycket av en Aston Martin toppmodell.
Så frågan är egentligen om jag hade blivit besviken eller inte, men nej, besviken tror jag inte att jag hade blivit.
Kanske för att de är för dyra..
Jag vet inte vad de kostar här hemma, och tråkigt nog så ser man inga priser när man ”bygger” bilen på deras hemsida.
Men jag vet iallafall att i USA så BÖRJAR priset på $432 700.
Så de börjar på 4,9 miljoner kronor.
Sen kan du nog lätt lägga till 1+ miljon i extrautrustning också.
Så det är nog en 6+ miljoner kronors bil..
Det krävs mycket för att jag ska bli imponerad av en 6 miljoner kronors bil.
** En Aston Martin ska vara Grön =)
** Nu är ju Aston Martin One-77 en allt för sällsynt bil, som blev en ”flopp” för att de inte hade med den i någon James Bond film.
Men jag har inte hört något negativt om dem eller den sugis V12an som var den sugis V12an med mest hästkrafter.
Så de går från det till att skippa V12an helt.
Och det är främst för att de inte har råd att utveckla egna motorer utan istället köper färdiga motorer från Mercedes-Benz.
Och Mercedes-Benz tror att de ska rädda världen genom att sluta med V12 motorer.
Men Aston Martin märkte nog snabbt att deras toppmodell måste ha en V12a, oavsett effekt och prestanda.
Och sen så skryter de om att de har den starkaste V12an, bara för att slå Ferrari.
Men där Ferrari släpper en icke snygg bil som heter just Ferrari 12Cilindri,
just för att verkligen skryta över sin sugmotor V12a som lämnar 830 hk.
Då väntar Aston Martin, slänger in en V12a som ska slå Ferraris effekt, med hela 5 hästkrafter… med hjälp av 2 turbos..
Visst det är väl inte fel med Turbos.
Men även om inte Aston Martin har pengar att utveckla egna motorer och istället väljer bra AMG motorer (inget fel med det), så undrar jag helt enkelt vad som hände med den 15+ år gamla Cosworth V12an som lämnade strax under 777 hk (760 har jag för mig) i One-77.
Ja de sa i någon video varför de inte hade en liknande Cosworth motor som Gordon Murray har satt i T.50.
Men jag tror rätt så säkert att man under 15 års tid hade kunnat vidareutveckla One-77 motorn så att den utan Turbos lämnade över 830 hk.
Men ja.. Vi vet ju alla varför de använder sig av Turbos istället.
För att rädda världen.
Och ja det är väl inget fel med det.
Men.. Strunta i att skryta om att ni har mer effekt från er V12a än Ferrari när det är med hjälp av överladdning.
Och oavsett effekt och prestanda så hade jag utan tvekan valt Aston Martin pga utseendet (bland annat).
Ferrari 12Cilindri vs Aston Martin Vanquish: Super GT Battle!
Gordon Murray T.50s Niki Lauda vs Pagani Huayra R V12 Sound Comparison | Which one sounds better?!
** Oh yes, Grön inredning var snyggt.
** Bra med fysiska knappar ja.
** Den ser väldans stötig ut.
Och ja vill man ha mer komfort än sport så får man väl välja en DB12 istället.
** Ja jag tycker att den är så snygg att man nästan struntar i allt annat = )
Man blir glad bara man ser den.