Sector Alarm är värdelöst!

Man blir bara mer och mer mörkrädd för varje dag.
För en månad sen cirka så fick en god vän till mig inbrott i sitt hem…
Och visst.. vi läser om sånt här dagligen, men när det händer någon nära så slår det en på ett helt annat sätt givetvis.
Hur? Varför? Vem? osv osv osv.

Men tyvärr så lever vi i ett land det alla sorters inbrott är vardag..
Vi som bor i Malmöområdet känner alla någon som har haft inbrott i sitt hem eller bil.

Just därför så försöker vi som är måna om oss själva, våra familjer och ägodelar att förhindra detta så mycket vi bara kan.
Jag har i min lilla lägenhet ”värre larm än i stora hus” enligt han som installerade larmet.
Jag har 300% mer än vad man har i ett stort hus.

Och min vän då som HAR ett stort hus har ALLT man kan tänka sig inom hemlarm.
Han har sedan flera år Sector Alarm hemma, I somras så fick han reda på att det fanns ny teknik inom kameradetektorer, det var då helt nytt med kameror som även hade blixt, Så givetvis ringer han till Sector Alarm och ber om att få uppdatera allt.
Ett kort samtal senare så skickar de ut en tekniker som byter ut hans 8 kameror mot det senaste.
Detta skulle ha kostat 1500kr per kamera, men eftersom han är en ”max kund” dvs han betalar för det dyraste paketet de erbjuder, så ”bjöd” Sector Alarm på denna uppdatering.

Bra, då har man verkligen gjort ALLT för att ha ett maximalt fungerande larm hemma.

Tyvärr så kan man ju få inbrott ändå, men då ska det skickas en signal till larmcentralen som då ska skicka ut en vakt, som sen ska ringa polisen.
De ska ringa i husägarnas telefoner samt de som är extra tillvalda.
Det ska tas bilder och filmas under hela tiden från att larmet har gått tills dess att larmet är avstängd av behörig person.

Så ja, du kan fortfarande få inbrott, men inbrottet kan i bästa fall avbrytas under gång och tjuvarna kan tas på barn gärning, om inte annat så har man en massa bild och video material på dem.

Men.. min vän kommer hem, larmar av innan han går in i huset, det gör han via mobilen, precis som alltid.
Kommer in.. och ser att han har haft inbrott…

Han ringer direkt polisen, de skickar ut en bil, och de ber honom ringa Sector Alarm för att få in material, tidpunkt när larmet gick osv osv.

Problemet är bara…
Larmet har inte gått…

Det ENDA som de har i sin logg är när larmet sattes igång på morgonen, samma tid som alltid, och när larmet stängdes av, samma tid som alltid.

Under hela dagen så har det inte varit NÅGOT annat som har loggats.

Nu snackar vi om ett FULLT larmat, maximalt bevakat, med den senaste tekniken.
Trodde vi..

Efter en enkel googling innan Sector Alarm har skickat ut sin tekniker så ser vi att du enkelt, lagligt och billigt kan köpa en störare som stör ut hela larmsystemet.

Tekniker ifrån Sector Alarm kommer ut till ”brottsplatsen” som man få hemskt får kalla deras hem numera.
”Ja vi ser inga fel på larmet, det fungerar”

Men… uppenbarligen inte eftersom det har varit inbrott och larmet har inte ens gått!

”Ja det är mycket konstigt”

Under tiden som min vän och teknikern pratar, och tekniker testar VARENDA en del av larmet så det fungerar, så står jag med mobilen och googlar om dessa störare, och hittar artikel efter artikel om hur vanligt det är med såna störare som gör hemlarm totalt meningslösa.

Jag nämner då detta för tekniker som är där, och då vänder allt helt.
Ja de är fullt medvetna om dessa störare..
Och ja de har en lösning på det, man ska uppdatera sin kommunikations-bla bla bla för 600kr så ska det göra så att larmet fungerar SOM DET SKA även när man har en störare.

Så.. de är fullt medvetna om att det finns störare som slår ut deras larmsystem, TOTALT!
De är fullt medvetna om att de har en uppdatering som ska lösa det problemet.

Okej.. vad kostar denna uppdatering då?

”Cirka 600kr”

Då bara tappade vi hakan båda två..

Men varför varför varför sa ni inte detta till oss när vi uppgraderade kamerorna i somras?
VARFÖR ringer ni inte ut till era kunder och erbjuder dem denna uppgradering eftersom det är ett känt problem??
Varför BJUDER ni inte era kunder på denna uppgradering.

”Nej vi har inga telefonförsäljare, det är upp till kunden att begära uppgradering”

Men vi ringde ju i somras och bad er uppgradera larmet!
”Ja kamerorna, vill man uppgradera allt i larmsystemet så får man ju se över det”

Ja.. vi förstod att det här skulle inte komma någon vart..
Han fick bevisat att larmet fungerar, och att de haft inbrott, utan att larmet har reagerat på något sätt alls.

Så, en MAX kund sen MÅNGA år tillbaka, magnetsensor på varje dörr och fönster, säkerhetsdörr, rörelse, ljud, värme sensorer/kameror i varje rum, 3 brandlarm kopplade till larmet.

Media är fullt medvetna om dessa störare, Polisen är fullt medvetna om dessa störare, Sector Alarm är fullt medvetna om dessa störare, OCH har en lösning på problemet! Som kostar 600kr!
OCH de är fullt medvetna om detta problem och denna lösning sen MÅNGA ÅR TILLBAKA!!
Men de SKITER fullständigt i att meddela detta till sina kunder! Max kund eller inte!
Utan det enda de har att säga är att ”Ja det är konstigt att larmet inte har gått”

 

FyFAN!!!

Så ni som har Sector Alarm, BYT!
Jag har ett annat vaktbolag själv.

 

En till konstig sak..
Försäkringsbolaget verkar inte bry sig om Sector Alarms bristande säkerhet.
Utan de bara drygar sig mot kunden som alltid.. Och ja det är givetvis Länsförsäkringar.

Ännu värre är att Sector Alarm tar INGEN skuld på sig alls, de bryr inte sig om att behålla sin kund ens!

Är detta ens lagligt att bete sig så när man är en huvudaktör inom hemlarm!?

 

Så slår tjuvarna ut ditt larm på bara sekunder

Tjuvarnas nya metod gör dyra larm värdelösa

Inbrottstjuv slog ut larm med störsändare

Trådlösa inbrottslarm slås ut med sändare

Varning för störsändare!

Sändare som stör ut villalarm säljs billigt på nätet

 

Hur FAN ska man känna sig säkert i sitt hem efter detta??
Eller hur ska man våga lämna sitt hem!?

 

(Visited 10 497 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Niklas Karlsson

Hade Sector förut men det var som att ha tjuvar hemma hela tiden!
Svindyra batteri byten bla som man inte får utföra själva och man var tvungen att köra med deras egna batterier(R6) som dom sålde för typ 10ggr högre pris.
Skulle kunna berätta mer upprörande grejer men det orkar jag inte nu.

Sir_Pierre

Du får JÄTTEGÄRNA skriva allt här när du orkar, för att jag hoppas att detta inlägget kommer att spridas.

Niklas Karlsson

Först sa dom att jag hade 12mån bindningstid och att larmet var mitt efter den tiden.
Sen visade det sig att det var 36mån istället.
Och när jag väl kunde säga upp avtalet så ringde jag och fick prata med en tjej som sänkte priset så jag körde vidare ändå.
Sen var det dags för batteribyte nummer 2 och samma visa igen med ett ockerpris.
Som vi vägrade gå med på och frågade vad batterierna kostar exakt.
Och om jag minns rätt så var batterierna 500.- utav dom 800.- som det kostade.
Bra för jag har redan exakt såna GP batterier hemma som ni monterade sist.
så kom ut och byt dom så får ni 300:- för bytet inga problem.
Men det ville dom inte men efter min sambos utbrott om att det står inget i avtalet om batterier bara att byte ej får göras själv.
Så efter ett tag var det dags igen för detta byte och då ville jag säga upp skiten istället och fick ytterligare sänkt pris plus en extra rökdetector med i priset.
Så vi körde vidare ett tag tills grannen skickade över Verisure.
Ringer för att säga upp mitt avtal då vill dom skicka ut en tekniker för att montera ner larmet för en saftig avgift.
Då svarar jag att larmet ju var mitt eftersom jag inte hade kvar nån bindningstid längre.
Jodå det var inte alls så utan det var deras larm och en tekniker var tvungen att montera ner det så att det inte gick sönder.
Bra sa jag för jag har en larm tekniker på plats som kan montera ned det.
Ja vad bra får jag till svar då slipper vi skicka nån.
Men dom skulle ändå ha betalt för jobbet.
Du skulle sett minen på Verisure teknikern som hörde detta.
Sen kommer det bästa dom skulle även ha en avgift för att förstöra våran hemnyckel dom hade fått när vi tecknade larmet hos dom.
Då tog det hu i helvete och min sambo fick ta över samtalet.

Pratade med Verisure teknikern och frågade om dom var lika kassa för då kunde han gå direkt.
Han skratta och sa då att det här var fan det värsta han hört och att han trodde sina öron hur Sector behandlade sina kunder.
Till slut sa min sambo att om inte dom hade hämtat sitt larm dagen efter och lämnat nyckeln så skulle en polisanmälan göra för stöld på våran nyckel.
Postade hela historian på deras facebook sida och fick många svar om liknande saker folk varit med om sen tog dom bort inlägget.
Men jag hade sparat det så jag la upp det igen och bad dom förklara sig men då tog dom bort det och blockade så jag inte kunde posta igen.

SÅ SECTOR ALARM DRA ÅT HELVETE RENT UT SAGT!

Sir_Pierre

Mycket tack för ditt inlägg! Jag hoppas verkligen att allt detta läses av någon!

Ja sänka priset verkar de vara snabba på att göra, men vafan hjälper det när det är medvetet värdelöst!?

Jaså de tog bort inlägget och blocka dig!?
SÅ fegt!

Mistander

Tur brorsan har Verisure då. Verkar som att deras ”slogan” egentligen borde vara ”Sector Alarm. Alltid nån hemma (och tar dina pengar).”

Niklas Karlsson

Skrev på deras facebook sida att ha Sector är som att ha tjuvar hemma hela tiden!

Anonymous

Verisure funkade inte heller vid inbrott
Mvh
Villaägare

Niklas.K

Utveckla gärna!

Erik

Har Sector. Fungerar utmärkt.
Ska nu byta batteri i en sensor, batteriet kostar 50 spänn och håller två år, byter själv på tre minuter..
Finns dessutom ett larm till i huset installerat, mitt egna av annat fabrikat.
Larmen larmar på olika sätt.

T

Ditt sector troll!

Aggressiva dörrknackare, jag blev mer sugen på att ringa polisen på dörrknackaren som förpestade min kväll än att köpa larmsystem av dem. Sector alarm verkar lägga mer tid, pengar och energi för att sopa undan verkliga recensioner av dem än på att göra ett bra jobb.

10
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x