Dålig Service : GameStop

År efter år så brukar jag önska mej presentkort hos GameStop i både födelsedagspresent och julklapp.

Så för två år sen, Så fick jag pressentkort som vanligt.
Men där var inget nytt spel som lockade..

Sen efter hjärnskakningen och allt så har det inte varit läge att spela TV-Spel.

Vilket som.. Tiden går.

Nu stack jag till GameStop för att köpa Black OPS II, Som dom för övrigt tog 200kr mer för alla andra.

Vilket som, Räcker fram mitt presentkort för att betala.
Ett presentkort som jag vet att där är 1500kr på.

Då säger killen bakom disken att det inte finns några pengar på kortet.

Jo säger jag.. Jag har inte köpt nått på det.

” Antingen har du köpt nått på det eller så är det mer än 24 månader gammalt”

Ja det kanske det är.. Vadådå?

”Ja då försvinner pengarna”

Men.. Det står inget om det på kortet ju?

”Ne.. Vi säger det till kunderna som köper presentkort”

Ja.. Men nu fick jag ju kortet.. Och bara kortet..
Och ger man bort ett presentkort så tänker man ju inte på att berätta att det bara gäller i 24 månader.

”Ne men så är det, Så jag kastar kortet år dej”

Jaha…

Och nu finns det inget GameStop kontor i sverige att varken ringa eller maila till.

2 år.. Är inte det lite väl dåligt??

(Visited 63 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

21 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Per Andersson

Fruktansvärt dåligt skulle jag vilja säga.
Ta upp det med ledningen, ett simpelt datum kan inte vara så svårt att trycka dit tkr ja

SIR_Pierre

Ja jag får väl sätta mej och ringa till Irland i morn

Anonymous

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Presentkort/

Står inte giltighetsdatum på presentkortet så är det 10 år som gäller.

Det lär inte räcka med att de sa att det gällde 2 år.

SIR_Pierre

BRA!

Anonymous

Är faktiskt nästan helt 100 på att om inte annat anges på presentkortet (lämpligen i text…)så är det giltigt i 10år, ENLIGT LAG…// Franz

SIR_Pierre

Bra bra.. nu hoppas jag bara inte att dom bråkar för att att hon i affären kastade mitt kort.

Anonymous

Ser du även vi "anonyma" är bra att ha ibland. haha

Hoppas det löser sig!

Anonymous

Lägg ut det på facebook!

/masterkiller

SIR_Pierre

Mailade dom länken. Så får vi se. lägger väl ut det på deras wall snart.

Niklas K

SF gör precis likadant har blivit blåst 2ggr där pga att mina present kort hade gått ut.
Stog inget datum på deras heller. 🙁
Och då pratar jag om deras plast kort inte biocheckar.

SIR_Pierre

Mycket mycket dåligt..

Nästan lika dåligt som när vi skulle gå ett gäng vänner på bioa,
Jag som vanligt var snäll nog och bokade/hämtade ut osv osv..
Och sen så väljer min fd vän att betala sin biljett.. till mej.. med en biocheck som hade gått ut 😉

SIR_Pierre

Nu ringde dom.. Med högtalartelefon på, Bara för att säga att dom inte tänker diskutera detta med mej nu, Utan dom vill bara meddela att dom använder sej av en Amerikansk bank när det gäller presentkort.

Och dom kan inte lova mej något alls.
Men dom ska göra sitt bästa.

Och den killen som har hand om detta har semester.

Så med andra ord så ringde dom för att förbereda sej för framtida ursäkter.

Anonymous

Hej Pierre!

Mitt namn är Roy och är butikschef på Gamestop Mobilia, där du var inne igår. Jag hörde all konversation och där är ett par punkter som du antingen hittar på eller så har du glömt vad som sades.

"Men.. Det står inget om det på kortet ju?"
Det här sa du överhuvudtaget inte. Hade du sagt det hade vi mer än gärna visat informationen som stod på baksidan av kortet. Som vi för övrigt ALLTID har haft skrivet på den här typen av plastpresentkort. Där står klart och tydligt att presentkortet är giltigt i 24 månader.

"Ne.. Vi säger det till kunderna som köper presentkort"
Detta sa heller aldrig min kollega till dig. Så det är helt taget ur luften.

"Ja.. Men nu fick jag ju kortet.. Och bara kortet..
Och ger man bort ett presentkort så tänker man ju inte på att berätta att det bara gäller i 24 månader."
Och detta sa du inte heller överhuvudtaget.

Men jag håller absolut med dig att 2 år är i kortaste laget. Våra gamla pappresentkort hade en giltighetsstid på 10år, varför det blev ändrat vet jag inte. Antagligen en policyändring när EB Games blev uppköpta av Gamestop.

Dina klagomål hade jag gärna tagit emot i butiken eftersom du inte fick tag på huvudkontoret på Irland. Men vad jag förstått så har du i alla fall varit i kontakt med min Area Manager.

Sen har jag lite svårt att se var den dåliga servicen infann sig. Detta vill jag gärna veta för är det något jag är allergisk mot är det dålig service. Tycker du det är något vi kunde gjort annorlunda? Tar gärna till mig kritik du har till oss så vi kan förbättra oss.

Jag förstår att hela situationen har varit otroligt olycklig och tråkig p.g.a din hjärnskakning men hoppas min chef följer upp det här ärendet. Men har du ytterligare frågor får du gärna ringa eller komma ner till butiken så hjälper jag dig gärna.

Ha det bäst!

Roy

SIR_Pierre

Hej Roy

Jodå sa klart och tydligt om att det inte stod något på kortet.
Och fick svaret att nej det gör det inte.
Hur skulle jag annars få veta detta nu när jag inte har kortet längre?

Och jo han sa visst då att "vi säger det när man köper presentkort"

"Dålig Serice" är något som jag kallar denna sortens inlägg, Och behöver inte röra service bokstavligen.

Jag kommer gärna förbi butiken i morgon om där är något du kan hjälpa mej med eller som du har hört fel utan att du som butikschef la dej in i diskussionen när du såg en väldigt onöjd kund

Mvh Pierre

Anonymous

Hej igen!

Jag spetsade öronen direkt jag hörde att där inte var några pengar på och stod 1 meter ifrån bara. Hmm så där är vi av olika uppfattningar om vad som sades.

Tyvärr såg du inte onöjd ut, du försvann lika snabbt som du kom fram till kassan med en slutreplik som lät ungefär "kul där försvann 1500 spänn" och då var du på väg ut. Och du framförde inga klagomål i butiken. Läste om ditt missnöje först på Facebook.

Du är välkommen imorgon men jag kan tyvärr inte trolla fram 1500 imorgon. Därför jag hoppas att min chef följer upp det med dig vad som än beslutas.
Du får gärna komma och läsa texterna som står på våra presentkort, som är standardpolicy på våra olika presentkort.

Med vänliga hälsningar

Roy

SIR_Pierre

Hej igen..

Bortsett från allt annat..

Hur ser man "inte onöjd ut" om man påpekar ironiskt att det var kul att det försvann 1500kr och sen då tydligen rusar ut..

Och sen så var jag inne i butiken i en bra stund och stod bakom 2 andra kunder innan jag kom fram med mitt kort.
Där efter jag fick svaret så gick jag tillbaka till hyllan och ställde tillbaka spelet innan jag rusade ut.

Anonymous

Till butikschefen.Varför gick du inte fram till kunden?Tror inte nån kund hade tyckt att det var ok att 1500kr på ett presentkort är borta pga ett datum.OCH vad händer då med pengarna? jonte

pierre

Hahaha 2 år. de e ju bara dumt.! Håller med de andra, det är 10 år som gäller!!

SIR_Pierre

HAN!

SIR_Pierre

Killen ringde nu och erbjöd mej ett spel.
Vilket jag blev väldigt irriterad över, Eftersom jag anser att ett spel. Som kostar mej 499kr hos MediaMarkt.
Är bara 1/3 av pengarna som har försvunnit.

Och deras argument är att det finns inget kort att spåra. Kortet kastades.. Och det är nu ord mot ord.

Men 25 minuter senare så har jag blivit lovad att jag får hämta ut ett spel på GameStop i morgon och på onsdag ska han höra av sej ifall jag kan hämta ut sett spel till.

21
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x