21 comments on “Dålig Service : GameStop

  1. Är faktiskt nästan helt 100 på att om inte annat anges på presentkortet (lämpligen i text…)så är det giltigt i 10år, ENLIGT LAG…// Franz

  2. SF gör precis likadant har blivit blåst 2ggr där pga att mina present kort hade gått ut.
    Stog inget datum på deras heller. 🙁
    Och då pratar jag om deras plast kort inte biocheckar.

  3. Mycket mycket dåligt..

    Nästan lika dåligt som när vi skulle gå ett gäng vänner på bioa,
    Jag som vanligt var snäll nog och bokade/hämtade ut osv osv..
    Och sen så väljer min fd vän att betala sin biljett.. till mej.. med en biocheck som hade gått ut 😉

  4. Nu ringde dom.. Med högtalartelefon på, Bara för att säga att dom inte tänker diskutera detta med mej nu, Utan dom vill bara meddela att dom använder sej av en Amerikansk bank när det gäller presentkort.

    Och dom kan inte lova mej något alls.
    Men dom ska göra sitt bästa.

    Och den killen som har hand om detta har semester.

    Så med andra ord så ringde dom för att förbereda sej för framtida ursäkter.

  5. Hej Pierre!

    Mitt namn är Roy och är butikschef på Gamestop Mobilia, där du var inne igår. Jag hörde all konversation och där är ett par punkter som du antingen hittar på eller så har du glömt vad som sades.

    "Men.. Det står inget om det på kortet ju?"
    Det här sa du överhuvudtaget inte. Hade du sagt det hade vi mer än gärna visat informationen som stod på baksidan av kortet. Som vi för övrigt ALLTID har haft skrivet på den här typen av plastpresentkort. Där står klart och tydligt att presentkortet är giltigt i 24 månader.

    "Ne.. Vi säger det till kunderna som köper presentkort"
    Detta sa heller aldrig min kollega till dig. Så det är helt taget ur luften.

    "Ja.. Men nu fick jag ju kortet.. Och bara kortet..
    Och ger man bort ett presentkort så tänker man ju inte på att berätta att det bara gäller i 24 månader."
    Och detta sa du inte heller överhuvudtaget.

    Men jag håller absolut med dig att 2 år är i kortaste laget. Våra gamla pappresentkort hade en giltighetsstid på 10år, varför det blev ändrat vet jag inte. Antagligen en policyändring när EB Games blev uppköpta av Gamestop.

    Dina klagomål hade jag gärna tagit emot i butiken eftersom du inte fick tag på huvudkontoret på Irland. Men vad jag förstått så har du i alla fall varit i kontakt med min Area Manager.

    Sen har jag lite svårt att se var den dåliga servicen infann sig. Detta vill jag gärna veta för är det något jag är allergisk mot är det dålig service. Tycker du det är något vi kunde gjort annorlunda? Tar gärna till mig kritik du har till oss så vi kan förbättra oss.

    Jag förstår att hela situationen har varit otroligt olycklig och tråkig p.g.a din hjärnskakning men hoppas min chef följer upp det här ärendet. Men har du ytterligare frågor får du gärna ringa eller komma ner till butiken så hjälper jag dig gärna.

    Ha det bäst!

    Roy

  6. Hej Roy

    Jodå sa klart och tydligt om att det inte stod något på kortet.
    Och fick svaret att nej det gör det inte.
    Hur skulle jag annars få veta detta nu när jag inte har kortet längre?

    Och jo han sa visst då att "vi säger det när man köper presentkort"

    "Dålig Serice" är något som jag kallar denna sortens inlägg, Och behöver inte röra service bokstavligen.

    Jag kommer gärna förbi butiken i morgon om där är något du kan hjälpa mej med eller som du har hört fel utan att du som butikschef la dej in i diskussionen när du såg en väldigt onöjd kund

    Mvh Pierre

  7. Hej igen!

    Jag spetsade öronen direkt jag hörde att där inte var några pengar på och stod 1 meter ifrån bara. Hmm så där är vi av olika uppfattningar om vad som sades.

    Tyvärr såg du inte onöjd ut, du försvann lika snabbt som du kom fram till kassan med en slutreplik som lät ungefär "kul där försvann 1500 spänn" och då var du på väg ut. Och du framförde inga klagomål i butiken. Läste om ditt missnöje först på Facebook.

    Du är välkommen imorgon men jag kan tyvärr inte trolla fram 1500 imorgon. Därför jag hoppas att min chef följer upp det med dig vad som än beslutas.
    Du får gärna komma och läsa texterna som står på våra presentkort, som är standardpolicy på våra olika presentkort.

    Med vänliga hälsningar

    Roy

  8. Hej igen..

    Bortsett från allt annat..

    Hur ser man "inte onöjd ut" om man påpekar ironiskt att det var kul att det försvann 1500kr och sen då tydligen rusar ut..

    Och sen så var jag inne i butiken i en bra stund och stod bakom 2 andra kunder innan jag kom fram med mitt kort.
    Där efter jag fick svaret så gick jag tillbaka till hyllan och ställde tillbaka spelet innan jag rusade ut.

  9. Till butikschefen.Varför gick du inte fram till kunden?Tror inte nån kund hade tyckt att det var ok att 1500kr på ett presentkort är borta pga ett datum.OCH vad händer då med pengarna? jonte

  10. Killen ringde nu och erbjöd mej ett spel.
    Vilket jag blev väldigt irriterad över, Eftersom jag anser att ett spel. Som kostar mej 499kr hos MediaMarkt.
    Är bara 1/3 av pengarna som har försvunnit.

    Och deras argument är att det finns inget kort att spåra. Kortet kastades.. Och det är nu ord mot ord.

    Men 25 minuter senare så har jag blivit lovad att jag får hämta ut ett spel på GameStop i morgon och på onsdag ska han höra av sej ifall jag kan hämta ut sett spel till.

Kommentera