Dagens Lexus : UCF20 VS UCF21

Nu i helgen så hade jag chansen att köra en Lexus LS400 av äldre årsmodell igen.

Jag hade båda här i somras (Min och den äldre).. Och tänkte göra.. Eller har tänkt sen dess, Att göra ett inlägg om skillnaden på dom 3 LS 400 jag har kört hittills.

Den första jag hade var en 93.
Där skiljde det inte så värst mycket från den första modellen som kom 1989.

Hm… Ska jag dra HELA storyn?
Njae.. Det blir too mutch..

Men redan 1983 so samlade chefen Eiji Toyoda sina närmsta för att presentera en ny utmaning.
Det var dags att ta stegen in på lyxmarknaden.. Och dom skulle göra det med en riktigt prestigemodell.

En bil som skulle slå alla dom blivande konkurrenterna på alla punkter..
Dom bestämde sej för att ta utmaning och arbetet var igång.

Målgruppen var främst den amerikanska marknaden.
Men även att slå dom tyska bilarna.

Toyota attackerade detta på ALLA håll och kanter.. Enligt mej så skickade dom ut ”spioner” för att förstå sej på amerikanarna och den amerikanska livsstilen,

Och det dom kom fram till att amerikanarna främst ville ha var

* Hög status och imageskapande. 
Alltså en flashig bil med pondus
* Hög kvalitet och driftsäkerhet
* Högt andrahandsvärde
* Prestanda i toppklass
* Säkerhet och trygghet
(Dessa är alltså nämna i ordning efter hur viktiga punkterna var)
* Hög servicegrad och support. 

Och detta var var japanerna ville ge världen.

Samt en bil som var snabbare, snålare, tystare och hade bättre aerodynamik än någon annan bil.

På den tiden så toppade lyxbilarna runt 200-210.. Denna skulle toppa 250 km/h.
Den skulle snitta 1.05 milen.. Konkurrenterna snittade då 1.3
Osv osv.. Allt skulle bli vad som då ansågs vara omöjligt.

Och Toyota slog på stora trumman..
Det jobbade över 1400st ingenjörer och  2300 tekniker/konstruktörer på detta projekt.

När Toyota i vanliga fall tar fram en ny modell, Så visas det en 4-5 olika.. Och så väljer man en utav dom att göra verklighet utav.

När det kom till LS.. Så blev det 14st fullskalemodellen innan man kunde bestämma sej.

Så ni som tycker att en LS ser tråkig ut.. Eller bara som en blek Mercedes-kopia..
Så ska ni alltså veta att det ligger mycket tanke bakom designen 😉

1986 så var det dags för en fullt fungerande bilar att testas runt om i USA, på allt från den 26km långa testbanan som hade byggts just för detta ändamålet.
Till att ställa bilar i Arizonas öken med rutorna nere bara för att se om bilarna kunde uppfylla dom 96 anti-åldringspunkter som  bilen skulle ha..

Alltså allt sånt som slits med tiden.. Slitage.. Väder osv osv.. Bussningar osv osv..
Allt sånt togs fram helt nytt, på ett helt nytt sätt.. För att klara åldrandet bättre.

Över 100 bilar krocktestades.. Och nu minns jag inte antalet.. Men jag vet att det var flera hundra bilar som testades flera tiotusentals mil under flera år innan bilen slutligen släpptes 1989.

Och bilen var en succe´ innan den ens fanns i hallarna..
När det släpptes så hängde folk på låset!
Bland annat Bill Gates.

Redan första året så såldes 63534st LS.. Och det var bara i USA

Lexus hade en reklamfilm som verkligen satte sina spår.. Ett test som folk än idag testar på sina helt nya LS

Ne det får nog fan räcka som intro..
Nu måste jag iväg och leka bank mitt i natten..

Jag återkommer snart med det jag egentligen skulle skriva om.

And i´m back..
Hur fan kan folk gnälla om 10% ränta per vecka.

Vilket som.. Introt ovan var inte så komplett som jag hade önskat.. Men nu får jag komma till poängen.

Just det.. Nått som jag tar för givet att alla vet är att Lexus är egentligen Toyota.
Men eftersom Toyota hade sålt bilar i många år i USA, Och bara små, plastiga bilar.
Så tyckte dom att denna bil behövde ett helt nytt och eget namn/märke.

Så den första bilen jag hade var en 93.
Den första LS alltså.

Och nu i sommras så hade jag både en 96a och min som är den sista LS 400, samtidigt.

96an kändes detsamma som min gamla 93a inuti.
Men utanpå så är den mycket maffigare och rundare.

Den första modellen heter UCF10


Så hette den mellan 89-92

Sen kom första uppdateringen 93.

Så fin den var den med =)

Den hette UCF 11 och var så fram tills 94 bara. Så ett år bara

Den modellen såg nästan detsamma ut.. Större fälgar bara..

MEN.. Hade trots samma kaross, Längre hjulbas.. Hur dom nu lyckades med det.
35mm längre hjulbas resulterade i 7cm mer benutrymme.

Bilen sänktes med 5mm samtidigt som man fick 5mm mer takutrymme.
Och den bantades med 100kg.

Och effekten på 1UZ-FE V8an gick från 250hk till 260hk.

Inredningen gjordes om helt, Allt skulle vara skönare och bekvämare.

Sen var det lite chassi och annat icke synligt som också uppdaterades.

Samt passagerar airbag osv osv osv.. Mycket helt enkelt.

Men alltså.. varje år så har där varit uppdateringar på bilarna även om modellnamnet inte har ändrats på dom.

89an skiljer sej från 92an även om det är samma modell alltså..

Men när 93an kom så var det mer än 50st förändringar/förbättringar
Så därför var det dags för ett nytt modellnamn.

Alltså internamnet.. LS 400 höll sej från 89-00

Sen då till nästa stora uppdatering.
UCF 20.

Den fanns mellan 95-97

Och där ser ju även det otränade ögat att det rör sej om en rejäl uppdatering.

Den är större, Snabbare.. Ser helt annorlunda ut på både in och utsida.. Även om LS 400 såg ”likadan” ut i 11 år enligt dom flesta 😉

 

Bättre motor, större bromsar, Bätte chassi.

Men i det stora hela så är det utseendet som du kommer bry dej om.
För att köra.. Så kändes den som min 93a more or less.. Alltså inget negativt alls i det.

Sen 1998 så kom min kaross.
UCF21

Det var ännu en gång en helt ny bil.. Och mer än någonsin tidigare.

Lexus förstod att efter UCF20, Så lämnade dom sina kunder bara förvirrade..
Dom som redan hade en LS förstod inte varför dom skulle byta in sin nuvarande mot en ny.. Och dom lockade inte heller till sej allt för många nya kunder.. Eftersom bilen såg gammal ut.

SÅ.. UCF21
Här är ALLT nytt..
Ja.. precis allt.. t.o.m lädret..

Jag gör det enkelt för mej och bara klistrar in

– Lexus and Coach, the renowned manufacturer of distinguished leather products, announce the production of a distinctive limited edition LS400 sedan.
– A power outlet was added in the lower center console box to enable accessories like a cell phone.
– The engine control system was partially changed.
– An engine immobilizer was added to improve the vehicle’s theft prevention performance.
– ABS and TRAC actuators were changed.
– Reinforcements were added around the cabin to improve body rigidity.
– Air conditioning system slightly refined.
– SRS front side airbags were added into the front seatbacks.
– Top speed = 149 mph; 0-60 = 7.7 seconds; 0-400m = 15.2 seconds.
1998
– The LS400 Series IV debuts with many improvements.
– Redesigned front end. Changes to the hood, fenders, grille, front bumper, and front lights.
– Discharge headlight became standard equipment on Canadian models and optional equipment for US models.
– Slightly refined rear lights.
– Outer rearview mirror was changed to reduce wind noise.
– Wheels were redesigned and now have 5 spokes.
– A retractable headrest was added to the rear center seat.
– Another rear personal light was added to the rear quarter pillar area.
– A leather & wood steering wheel and wood shifter were introduced as optional equipment.
– VVT-i (variable valve timing-intelligent) system and the ACIS (acoustic control induction system) was adopted in the 1UZ-FE engine to improve fuel economy, improve performance, and reduce emissions. ETCS-i (electronic throttle control system) was also added to ensure excellent controllability of the vehicle and improve its comfort. Worlds first production V8 engine with VVT-i.
– 290 hp @ 6000 rpm and 300 ft-lbs of torque @ 4000 rpm.
– The 4-speed automatic transmission was replaced by a 5-speed transmission.
– Propeller shaft was slightly changed.
– The differential gear ratio was reduced to improve fuel economy. 2 mounts were used on both the front and rear of the differential to further reduce vibration and noise.
– The VSC (Vehicle Skid Control) system was added.
– Suspension and brakes slightly revised.
– The hydraulic circuit of the power steering system changed.
– More work on the body and sound dampening material to further reduce vibration and noise.
– An automatic headlight beam level control system was added to models with HID headlights.
– A headlight off delay system was added to keep the headlights on for a set period of time after occupants exit the car.
– A multi-information display was added to the instrument cluster to display vehicle data and warnings. The design of the shift indicator was changed.
– An automatic recirculation system was added to automatically switch the air inlet mode in accordance with the level of concentration of harmful elements in the air.
– An all-door one-touch auto up and down function was added.
– A jam protection function was added to prevent a person’s hand or other object from becoming caught in the door window.
– A function to operate all windows was added to the door lock remote control.
– Changes were made to the engine immobiliser system. The starter cutoff function was discontinued. The theft deterrent system was slightly changed.
– The construction and operation of the inflator for the front passenger air bag was changed.
– A garage door opener was added to the map lamp area.
– A seat belt warning for the front passenger was added. The display method for the seat belt warning system changed from the illumination type to the flashing type.
– A navigation system was offered for the first time as an option.
– Some changes to the audio system. A diversity rear window imprinted antenna system started to be used.
– Top speed = 149 mph; 0-60 = 6.3 seconds; 0-400m = 14.9 seconds.
1999
– The wood shift knob became standard equipment.
– A few engine refinements.
– Steering column was slightly refined.
– The daytime running light system became standard equipment. This is basically the same system the Canadian models had been using for years.
– A blank mode was added for the instrument cluster where no cruise information appears.
– A change was made to the reverse shift function linked to the outer rear view mirrors.
– Top speed = 149 mph; 0-60 = 6.3 seconds; 0-400m = 14.9 seconds.
2000
– Three tether anchor brackets for mounting the CRS (child restraint system) are provided.
– ORVR (on-board refueling vapor recovery) system was added to the engine.
– A brake assist system was added to ensure for enough braking force in emergencies.
– The seat memory system was slightly changed.
– Top speed = 149 mph; 0-60 = 6.3 seconds; 0-400m = 14.9 seconds.

Men… Trots alla uppdateringar.. Eller PÅ GRUND AV alla uppdateringar.. Så var bilen en flopp.

Det var en helt ny bil på alla sätt och vis..
Men med den gamla looken..

Så det såldes inte många UCF 21 världen över under dom åren..

Så Lexus slutade produktionen ett tag..
Tog tag i det hela..

Och kom tillbaka efter några månader med den nu helt nya (utseendemässigt) LS 430  / UCF 30
With a face only a mother could love?

Denna för mej är mer Mercedes-kopia än nån annan.

Men NU SÅ till det viktiga..

Jag har alltså i sommras och nyligen kört både en UCF20 och min egna UCF21..

Och vad märkte JAG för skillnader på dom få gånger jag körde UCF20an.

Vi börjar med en massa bilder som jag tog i sommras, Och sen tar vi det där efter..
Det jag minns dvs..

Min väns UCF20 96a.. Eller om det är en 95a?
Detta är iallafall 95-98 modellen.

 

 

img_0268 img_0266 img_0267

Saknar bara ett par fälgar sen är den set.

img_0280

Lite svårare att se skillnaderna nu när den ena är ljus och den andra mörk.
Men min ser större ut på alla kanter helt enkelt.

 

 

img_0282 img_0270 img_0275 img_0279

Jag tycker man upplever en större skillnad på lamporna live än här på bild.

 

 

 

img_0271 img_0272 img_0273 img_0274

Fronten är väl den tydligaste skillnaden.. Så är det oftast på facelifts. Att det är framlamporna som gör hela skillnaden.

 

 

img_0352

Visst.. taskigt att jämföra nu med mina fälgar.. Men min är större som sagt.

 

 

img_0281 img_0280

Framsätet på UCF20.
Jag sitter mycket bättre i min UCF21.
Skönare stolar, Mjukare, Och jag satt bättre med benen.. Samt att pedalerna är lite lite bättre monterade på min bil än på denna.. Alltså det är så ytterst lite… Men man märker det tydligt om man kör långt eller om man går direkt ifrån min nyare till denna, Som jag gjorde.

Så i den gamla så blev jag rätt så snabbt trött o både fötter och ben.

img_0326

img_0309 img_0283 img_0292

Här ser ni att det är luftfjädring på den äldre, Som man själv kan ställa lite innifrån.
Och med en liten eftermarknads-box så man kan ställa den mer..
Det är väl det enda som min saknar tyvärr.

img_0285

Lite enklare knappar som inte var riktigt lika sköna att trycka på som mina.

 

img_0304 img_0306

Mittkonsollen i baksätet var en stor skillnad.. Återkommer till det.

img_0289 img_0314

Här har du iallafall mugghållare och rövavärme.

img_0290

Mina knappar sitter direkt på nyckeln istället för att hänga separat.

 

 

 

img_0291

Ingen sollucka.. Det är lite trist när man är van vid det..
Man känner sej mycket mer instängd då.

 

img_0296
img_0328

Ja.. Ni som kört en automatare behöver väl ingen förklaring till dom andra knapparna där?

img_0285 img_0307

Så ser stolinställningsknapparna ut i UCF20

img_0298

Instegslister

img_0299

Vad som inte syns på bild är att man kan se visarna osv även när panelen är släckt.

 

img_0294 img_0300

Så ser det ut i tänt läge

img_0302

Sån klocka hade jag inte i min 93a

img_0303

Inte alls samma stereo även om reglagen ser nästan detsamma ut.

img_0286 img_0301 img_0304
img_0306

Här är vi nu i min misstänker jag. Allt svart när tändningen är släckt.

img_0308 img_0344 img_0345

Min tempvisare och klocka sitter längre ner och syns tydligare.

Tyvärr ingen air-ride =(

Färddata där man kan se.. Ja allt.. Hur länge du har kört sen senaste tank.. Hur långt..
Snittförbrukning på bilen överlag.. Snitt på just denna tanken.. Vad den dricker just nu.. Snitthastighet..
Osv osv osv osv osv.. Plus då info om bilen i sej.

Ja.. Sätena t.o.m ser mjukare och skönare ut.

img_0312 img_0321 img_0287 img_0293 img_0310

Baksätet hade ytterst lite mer benutrymme.
Men baksätet är riktigt rymligt stort i båda oavsett.

Jag kan som förare sitta precis som jag vill utan att oroa mej överhuvudtaget om passagerarna i baksättet sitter bra.. Heck.. Brorsan som är 2 meter lång och ligger ner i passagerarsätet stör fortfarande inte dom som sitter bakom honom.

Den lilla lilla ”flärp” som inte syns på bild i heller..

Min av alla passagerare VÄLDIGT omtyckta kudde

Den där mattan i mitten fanns inte heller i tidigare modeller.

img_0313

Sen då till min mittkonsoll i baksätet.

img_0315 img_0321

Har gömmer sej en hel kontrollpanel när du lyfter på locket.

img_0316

Förutom ett helt seperat AC system med egen kompressor, Filter osv osv så kan passagerarna styra stereon helt och hållet, temperaturen både fram och bak osv

Sen har mitt AC system helt andra filter.. Micron-filter.. Kolfilter. Smog-sensor.. Osv osv.

Fällbar nackkudde till mittensätet saknades också i dom tidigare

 

 

img_0318 img_0317

Dom vanliga nackkuddarna.

img_0320 img_0319

Eftersom där är eget AC system till baksätet så är där också givetvis en massa fler ventilationsfläktar.
Uppe vid taket.. På mittstolpen, I mitten vid benen, Nere vid fötterna, vid bakhuvudet osv osv.

Instegslister med namn

OBS!!  UCF20´n var vid detta tillfället nyrekondad.. Min var däremot i stort behov av en rekond!

Knapparna är väl mer eller mindre detsamma, Men när man ställer stolarna så kändes det som där var fler möjligheter och positioner i min bil.

 

 

 

Sollucka.. Ett MÅSTE… Den är nästan aldrig stängd!
Förutom när jag vill få mina rutor så mörka som möjligt ,)

Det syns kanske inte. Men den är ultraviolet-tonad från fabrik.. precis som alla andra rutorna var.

 

 

 

Ingen el-fläkt.. Konstigt nog..

 

 

Och så min motor.. En helt helt annan motor..
Variabla ventiler.. 310hk i sista årsmodellen..

img_0334 img_0335 img_0336 img_0340

Den är snabbare.. Starkare.. Snålare.. ja.. Rubbet.

Det är faktiskt enda gången som jag upplevt att förbrukningssiffrorna har motsvarat det fabriken har angivit.

1.2 i stan, 1 liter blandad körning och 0.85 på motorvägen.

Nu med mina fälgar så får man lägga till 20%

However, the best aspect of the engine is not its performance or economy but the incredibly creamy way it goes about its work. This is one ultra-smooth engine that develops good bottom-end torque and yet still revs easily and sweetly to the redline. It really is that good – a killer of an engine.

Dubbla fläktar

Detta också pga den helt nya växellådan som sitter i min bil.

Där sitter det då istället en 5växlad låda..Och den är mest pga den som min bil känns HELT annorlunda att köra.

Visst när man gör kickdown i UCF20 så reagerar den mycket aggressivare.. MYCKET.

Visst det kan bara pga mina mycket större fälgar och bredare däck..

Men min sticker iväg liksom mycket mjukare..
I den äldre så är det mycket mer old-school.. Det känns som om bilen står stilla i det ögonblick som den växlar ner, och så bara slungas du iväg! Ja faktiskt.. trots bara 260hk.

Min bara sticker direkt istället.. Den är snabbare.. Men ger inte samma fartkänsla.

Men viktigast på min är att den växlar helt sömlöst när den växlar.. Du märker det INTE!
I promise..

Och när du släpper gasen så frikopplar lådan.. Vilket gör att den rullar lättare och längre.. Dricker mindre.

När du släpper gasen i en UCF20 så hugger den till.. Som om du släpper gasen i en manuell bil,
och sen så typ börjar den motorbromsa.. Medans min bara seglar vidare.

Alltså.. Tro mej. Jag försöker vara partisk.. Och vill inte hacka på polarns bil som jag har fått honom att köpa..
Men växellådan i min bil är värt allt! Eller hela drivlinan..
Den gör hela bilen..  Verkligen.. Måste upplevas..

So what makes the UCF20R the pick? Mostly, it’s in the driveline. The 4-litre, all-alloy, quad cam V8 was regarded as amongst the world’s best sedan engines from the moment it was released but in 1997 it got a significant upgrade – variable valve timing. Rather than a single step process, this is continuous on the inlet cams, swelling peak torque to a neat 400Nm at 4000 rpm. Peak power is the (then) Japanese regulation 210kW – in reality, probably a tad more. In addition to the VVTi, this model also got a 5-speed auto, a significant upgrade over the previous 4-speeder.

Denna växellådan följde med till LS430 också.. Som så mycket annat ifrån UCF21

Gasen svarar allmänt snabbare på UCF20.. Vilket kan vara lite jobbigt för den ovane när man ska smyga iväg eller fickparkera.

Men det kanske gör den lite roligare att köra?

Den är inte riktigt så mörk och matt som den kanske ser ut på dom övriga bilderna.

 

 

 

 

 

Ne detta syns inte heller på bild.. Eftersom jag inte hade tändningen på….
Men mina fönsterreglage lyser

Och här är alla fönster helautomatiska både upp och ner..
På UCF 20 så får du hålla uppe/nere knapparna hela vägen.. Låter som ett I.Landsproblem..
Men det är rätt så skönt att ha det automatiskt.. Allt för att ha händerna ifrån ratten så lite som möjligt.

 

Så ”kör” man min bil…
Du kör inte.. Du åker med.. Och småjusterar ratten lite då i då bara.

img_0698

Det lilla solskyddet är SÅ smart!  Det saknas mycket i andra bilar om man en gång haft det!
Så enkelt.. Så smart.. så bra!

Och har man mycket prylar i bilen så är det väldans smidigt med el/cigg-uttag precis överallt i bilen.
Här sitter min GPS och laddas via höger bakdörr t.e.x

Sen verkar det som om jag har handsfree i min bil??

Som sagt.. Större skillnad på lamporna live.. Glaset.. Formen.

 

Och fram är det ju en helt annan sak.

UCF20 har inte xenon.. Inte automatiskt justerbart.. Inte automatiskt alls.

Om jag vill så känner min bil av om den behöver ha halv eller helljus på.. Eller ljus överhuvudtaget.
Och på samma sätt så justerar den vid önskemål automatiskt belysningen på instrumentbrädan..

Den känner hela tiden av om det är ljust eller mörkt ute och justerar sej därefter.. Om man vill.

The headlights were also equipped with a programmable delay feature for proximity illumination

 

Just det.. När jag backar så går min passagerarbackspegel ner och visar mej trottoarkanten.
Mycket mycket bra när man är rädd om sina fälgar.
Den saknas på dom tidigare modellerna.

 

Känslan i dörrarna var en STOR skillnad!
Mina känna MYCKET tyngre, Större.. Tjockare.. Ordentligare..
Men så väger ju min modell 100 -150g mer..

Men detta är kanske också en del av varför min bil var den tystaste som fanns att köpa 99-00..
T.o.m tystare än Rolls-Royce av samma årsmodell.

 

 

Före och efter toning

Jag tycker på fullaste allvar att min kaross är den absolut snyggaste LS sen dag1.

Jag var ju inne på att ”byta upp mej” mot en LS430 för ett tag sedan.. Bara för att jag ville ha massage i baksätet och champagnekyl.

Men… Denna bilen… Denna karossen…
Har jag velat ha sen den var ny.. Sen innan Lexus ens såldes i Sverige..

Visst en Lexus LS 400 överlag har jag ju alltid velat ha.. Jag älskade just det där att det såg ut som en äldre Mercedes… Men som hade en mycket modernare in och undersida..

Jag tänker hela tiden tillbaka på det allra första avsnittet av Sopranos där vi får se just en LS 400 in action..

Och där var jag såld..

”En sån SKA jag ha!”

(Jag skrev ett JÄTTEBRA och långt inlägg om det.. Som bara försvann….)

 

 

 

 

Ja.. Det var väl det i det stora hela..

Alla Lexus LS är absolut fina bilar..

Men som sagt.. Min.. Den sista modellen av LS 400.. Är en HELT annan bil.. Vilket är både en för och nackdel..

Jag älskar att den ser ut som en gammal men känns som en ny… Också och att den inte såldes lika bra..
Så då är den ovanligare =) .. Mycket ovanligare..

Och nu som begagnade.. Så är det hur lätt som helst värt att betala 50.000 kr mer för en UCF21 än en UCF20.

Men för dom pengar du hittar en UCF20… Hittar du ingen annan liknande bil.. Inte i närheten..

Ja.. Nu är klockan 03:30.. Och jag får väl sluta här..

Visst.. Jag hade tänkt skriva mycket mer.. Jag planerade.. Sen i sommras.. Att skriva mycket mer..
Men det får räcka såhär..

Har ni några frågor så bara fråga på.

img_0399 img_0311 img_0341 img_0350 img_0351 img_0352 img_0354 img_0355 img_0356 img_0357 img_0358

 

img_8822 img_1018 img_1019 img_1020 img_1021 img_1022 img_1023 img_1633 img_1634 img_1635 img_1636 img_1637

(Visited 323 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Per Andersson

Som jag har längtat 😉
Hoppas den andra delen är klar tills jag vaknar imorgon 🙂

Per Andersson

Mycket bra inlägg!
Och jag håller med, din kaross är absolut den snyggaste 🙂

Skogh

Trevligt inlägg. Är personligen väldigt förtjust i LS400 och har länge funderat på att ha en sådan som andrabil i familjen Dvs kuska barn till dagis osv. Men hur är de att äga rent kostnadsmässigt? Hur är den på vintern?
Vad tror du om detta exemplaret?
http://www.blocket.se/kalmar/Lexus_LS_400_V8_4D_SEDAN_40967510.htm?ca=16&w;=3

SIR_Pierre

Ja den ligger väldigt bra i pris.. Nästan så man skulle köpt den bara för att 😉 Allt är ju relativt. Men för en STOR bil med V8a så hittar du inget billigare i det segmentet att äga. Bensin, service osv.
Och jag blev förv¨nad över hur bra den gick på snö.. Kan vara för att den är så tung kanske.
Men den funkade finfint som vinterbil iallafall.

Anonymous

Tjena

Jo, tunga breda bilar funkar ju fint på snö, går som på räls med bra däck.
Jag menar varför skulle den inte det ?

Blir nästan sugen på att byta ut min E39 a nu, men jag gillar att köra bil inte åka kanske det som är skillnaden ? Sportigheten dvs.

Snygg är din bil iaf, men en sak jag skulle fixa direkt är en moderna reg skylt, dina fram o bak ser ruskigt taskiga ut.

//Marcus

SIR_Pierre

Ja sportigt är det inte.. Detta är ju en bil du egentligen ska åka i baksätet med.

Tackar tackar. Ja den främre skylten är bytt. Tänkte vänta lite tills jag beställer en ny framskylt för att sätta bak.

[…] Dagens Lexus : UCF20 VS UCF21 […]

7
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x